Strumpan här!

Nu är vi I Cascais. Det blåser ute men är ganska lagom varmt. Idag har mina undersåtar och skötare varit borta en del av dagen. Då låser de in mig i båten och jag får extra mycket vatten och mat. De lämnar några fönster öppna så att det blir lagom varmt inne. Sedan när de kommer tillbaks har de alltid dåligt samvete och då kan jag tigga till mig en godis från burken i ”mitt” skåp, toppen! Sedan får jag gå ut på upptäcktsfärd och de leker extra mycket med mig 😊

Jag har koll på det mesta i båten nu och tycker att det är rätt ok att segla när det inte är för guppiga vågor. När vi seglar på dagen brukar jag ligga på stolen vid kartbordet. När det är natt går jag ut och lägger mig på en dyna i sittbrunnen istället. Efter vi seglat färdigt brukar jag också kunna få en extra kattgodis😊 

 

När det blir kväll brukar jag ju vara som piggast. Då skall mina undersåtar gå och lägga sig Hur tänker de? Bästa tiden! Jag har i alla fall kommit på en lek som vi alla tycker är rolig, jaga skuggor. Har jag tur kan de orka leka med mig i flera minuter. En annan rolig lek är att jaga en garnboll som har lossnat från en kudde.  

Nu har jag lekt den leken i flera minuter och behöver sova lite.

 

 

 Jam på er!

Kommentera här: