Panik och teknik

Alla som känner oss vet att vi har en tekniker i familjen. Det är inte jag…Jag är helt enkelt nöjd med att saker fungerar och gör de det och är tillräckligt intressanta så lär jag mig i bästa fall att använda dem.

Jag har därför bett Anders som gillar att få ihop allt att skriva några rader om den kommunikation med omvärlden som vi kommer att ha ombord. Kanske kan jag lära mig något om det hela också. Lugn, jag skall lära mig använda allt, det är helt enkelt nödvändigt. Han är inte klar, men den som väntar på något gott… Så länge kan ni hålla till godo med lite aktion av det äldre slaget.

https://www.youtube.com/watch?v=P9WPBwF5XQo

Måndagar går jag en utsjöskepparkurs. Där går vi igenom allt som man behöver göra på båten innan avsegling och allt som man skall tänka på. Förra måndagen gick vi igenom allt som man skall tänka på innan avsegling, alla säkerhetsdetaljer. Jag kom hem med en lista och en känsla av, hur skall vi hinna. Men jag lugnade mig när Anders, som ju gick kursen för ett år sedan, sa att han fixat det mesta inför förra årets resa. Har jag lyssnat tillräckligt? Troligen inte.

Nu är i alla fall flaggor ner till Spanien fixade. Portugals flagga får vi köpa på vägen, den är allt för komplicerad.

Som avslutning, ytterligare ett klipp, nu väntar vi på teknik ombord redovisning. Lugn, den kommer!

https://www.youtube.com/watch?v=RkToO3tpDpQ

 

 

Kommentarer:

1 Simon:

En tekniker? Med fyra års studier i ryggen så kan man ju undra vad man ska göra för att förtjäna den titeln? ;)

Kommentera här: